czwartek, 12 listopada 2015

Soczewki-czy warto

Witam was :)
Właśnie mija rok od (pamiętnego) dnia kiedy po raz pierwszy nałożyłam soczewki.
Oczywiści ten historyczny dla mnie moment poprzedziły długie badania, ale sam fakt, że nie będę musiała nosić okularów bardzo mnie cieszył.

Pierwszy miesiąc 
Był to grudzień, miesiąc dość intensywny dla mnie i w szkole i w życiu pozaszkolnym.
 Rozpoczęłam kurs na prawo jazdy i często zdejmowałam soczewki dopiero po kilkunastu godzinach.
Pamiętam, że początkowe 2 tygodnie były dość uciążliwe.
Nie umiałam jeszcze sprawnie nakładać i zdejmować soczewek i dodatkowo często moje oczy buntowały z powodu obecności nowego przyjaciela.
 Chodzi o to, że często czułam kłucie, natomiast ostatecznie ustało łzawienie oczu czyli czynność z którą żyłam już kilka lat.
 Podsumowując pierwszy miesiąc z perspektywy czasu był on dość ciężki.

Kolejne miesiące mijały już lepiej.
Soczewki oczywiście wymieniałam raz w miesiącu. Codziennie przy zdejmowaniu je oczyszczałam i zachowywałam wszystkie czynności, które zaleciła mi moja okulistka.
Nigdy nie zdarzyło się tak, że kupiłam dwa razy soczewki jednakowej firmy.
Zawsze było to coś innego.
Wiązało się to z tym, że moje oczy przez pierwsze dni musiały się przyzwyczaić do innej grubości soczewek itp.
Trwało to max 2 dni i potem nie było już problemu.

Ostatecznie w czerwcu tego roku postanowiłam zakupić zestaw 3 par soczewek w Rossmannie.
Byłam trochę ciekawa czy soczewki z popularnej drogerii nie okażą się bublem, jednak gdy zobaczyłam cenę za opakowanie ( 3 pary soczewek, 6 sztuk kosztują tylko 55zł, natomiast wcześniej na 1 parę, 2 sztuki płaciłam 40 zł) postanowiłam zaryzykować.

O dziwo moje oczy nie zareagowały źle na zmianę soczewek, nie odczuwałam żadnego dyskomfortu.

Obecnie ciągle używam tych soczewek i nie mam zamiaru ich zmieniać ;)

Plusy noszenia soczewek:
*Nie musisz zawsze uważać co robisz. Zazwyczaj gdy nachylałam się musiałam uważać  na to czy moje okulary nie spadną.
*Większy komfort noszenia np. podczas ćwiczeń 
*Możemy bez problemu robić makijaż (najpierw założyć soczewki i dopiero dokładnie się malować)


Minusy soczewek:
*Trzeba pamiętać o zachowaniu czystości podczas zakładania i zdejmowania.
*Samo zdejmowanie i zakładanie zajmuje trochę więcej czasu niż założenie okularów.
*Trzeba pamiętać kiedy dokładnie należy wymienić szkła na nowe.
*Comiesięczny koszt (soczewki+płyn)


Nosicie soczewki? 
Jakie waszym zdaniem są plusy i minusy z noszenia ich ;)

Pozdrawiam ;D 

3 komentarze:

  1. Noszę czasem soczewki, najczęściej latem, gdy słońce operuje i przydają sie okulary przeciwsłoneczne, ale też na siłowni czy zajęciach fitness. Jednak moje soczewki są znacznie droższe i mam znacznie mniejszy wybór - mam astygmatyzm. Ale jest to wygodne rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba musze wreszcie wypróbować jaloed soczewki do tej pory mialam okulary tylko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie noszę ani okularów ani soczewek. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję z całego serca za każdy komentarz. Jest to dla mnie wielka motywacja do dalszego pisania :)
W przypadku pytań możecie zadawać je bezpośrednio w komentarzach, które zawsze odczytuję lub pisać je na mojego e-maila pasjesili@gmail.com
Proszę, aby w komentarzach nie zostawiać adresu swojego bloga.
Jeżeli komentarz zostanie przeczytany to na 100% odwiedzę Twojego bloga :)
Pozdrawiam :)